TERVEELLISEMPÄÄ HERKUTTELUA

Täällä yritetään jälleen saada herkuttelu jotenkin ruotuun ja toistaiseksi se on onnistunut jopa ihan hyvin. Mikä siinä oikein on, että joka samperin kerta jossain vaiheessa herkkujen syöminen leviää täysin käsiin!? Itsellä ei toimi mitenkään ajatus, että kaikkea kohtuudella, vaan kun puhutaan karkista ja yleensä makeasta, pysty syömään sitä kaksin käsin eikä loppua näy. Joten minun kohdallani ainoa vaihtoehto on, että on vain oltava kokonaan ilman.  Olen jättänyt kaikki ylimääräiset sokeriset herkut pois ruokavaliostani pari viikkoa sitten ja tämä on tuntunut ihmeen helpolta. Jopa paino on näyttänyt laskun merkkejä, mikä ei ole ollenkaan huono asia. Koska täysimetän ja liikun melko aktiivisesti, on minun pidettävä huoli, että syön tarpeeksi.


Jotain hyvää on kuitenkin pakko saada edes vähän ja herkkuhammasta kolottaessa olen napsinut välillä pari palaa itse tekemääni raakasuklaata. Pähkinät ja rusinat ovat olleet myös hyvä vaihtoehto. Lisäksi olen testaillut erilaisia Chia-vanukkaita, joista viimeksi suklaista versiota, jonka ohje kuuluu näin:

2 dl manteli- tai kookosmaitoa
2,5 rkl chia-siemeniä
2-3 rkl raakakaakaojauhetta
1 banaani
vaniljajauhetta
loraus agavesiirappia

Mittaa kaikki ainekset tehosekoittimeen ja soseuta. Nosta jääkaappiin vähintään neljäksi tunniksi tai yön yli ja nauti. 

Olen nauttinut Chia-vanukkaita aamupalaksi, välipalaksi ja jälkiruuaksi. Toimii:).



Ei kommentteja