PIENIN ASKELIN KOHTI KEVYEMPÄÄ OLOA

Kerroin täällä, että aikomuksenani oli pitää kuntoa yllä koko raskausajan. Niin teinkin kunnes kesäloma heinäkuussa alkoi. kesäloman vaihtuessa elokuussa äitiyslomaksi huomasin liikunnan jääneen vähäiseksi koko kesän aikana muutamia kävelylenkkejä lukuunottamatta. Nyt seitsemän viikkoa synnytyksen jälkeen on ensimmäiset  juoksuaskeleet otettu ja hitsi että tuntui hyvältä. Kovin vauhdikasta meno ei ole eikä sen vielä tarvitse ollakaan, mutta on mahtavaa huomata että en ole täysin rapakunnossa. Synnytyksessä murtunut häntäluu hieman kipuilee ja Painoa saisi olla ainakin kymmenisen kiloa vähemmän, jotta juoksu olisi kevyempää, mutta eiköhän ne kilot tässä pikku hiljaa karise ja häntäluu toivottavasti paranee.

Olen joutunut toteamaan, että vaikka kipuillen luovuin melkein kokonaan herkuista pari viikkoa sitten ja olen katsonut syömisiäni muutenkin sekä lenkkeillyt lähes päivittäin, pysyy vaa'an lukema aina vain samassa. Jokseenkin raivostuttavaa. Ekan lapsen jälkeen saavutin lähtöpainon lähes parissa kuukaudessa. Nyt täytyy kyllä hormoneilla olla näppinsä pelissä. Asiaa googletellessani voin todeta juuri näin olevan. Keho pitää Imetyksen vuoksi kiinni kertyneistä kiloista. Voin siis varovasti toivoa, että kilot alkavat karista vasta kun lopetan imettämisen hamassa tulevaisuudessa. Eipä tässä kiire muutenkaan pitäisi kai olla. Heti kaikki tänne nyt-asenteeni saisi luvan väistyä. Pääasia, että pystyn ruokkimaan lapseni ja hän kasvaa mainiosti. 



Hankimme Baby Joggerin juoksurattaat  Pojun ollessa vuoden ikäinen ja Kuljetin Pojua niillä juoksulenkeillä vielä 4,5-vuotiaanakin. Rattaat olivat pelastukseni miehen tehdessä ympäripyöreitä työpäiviä. Pääsin lenkille Pojun kanssa milloin tahansa halusin.

Nyt hankimme rattaisiin vaunukopan ja nämä toimivat ihan superhyvin. Vauvan nukkuessa kyydissä minä voin keskittyä kunnon kohottamiseen. Mikäli olet kiinnostunut hankkimaan kuvissa olevan vaunukopan Baby Joggerin rattaisiisi, voit tilata sen täältä.

Ja hei vaunuiluun on helppoa yhdistää myös lihaskuntoliikkeitä, esimerkiksi askelkyykyt.



Postaus sis. mainoslinkin.

4 kommenttia

  1. Tsemppiä! Itse aloitin viime viikolla (eli juurikin vauvan ollessa 7vkoa), mutta haen vauhtia pilateksesta, ryhti on niin kadoksissa, etten vielä juoksemaan uskaltaudu. Salillakin kävin hallintatreeniä tekemässä. Herkuttelu sen sijaan on räjähtänyt käsiin! Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä:)! Kyllä salitreeni täytyy itsekin lisätä mahdollisimman usein viikko-ohjelmaan heti tulevan vuoden alusta. Imetys ei yhtään ainakaan paranna ryhtiä xD.

      Poista
  2. Jee! Mut jo ilmoitettiin puolimaratonille kesäkuuksi, mut nastoilla pitää lenkkeillä vielä ilman babyä mukana. Meilläkin saisi rattaisiin lisäosan (juoksurunko) hankittua, mutta valmistajan ohjeissa oli et alle 9kk kanssa sitä ei saisi käyttää, ja kopan kanssa ei millään kun tasapainopiste on väärä. ehkä sitten palkinnoksi voi kesällä hankkia jos tuon matkan selvittää :)

    Instasta löytyy nimellä byobfit joitain lyhyitä videoita juoksuratasjumppaan myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mhtaakohan sitä uskaltaa vielä kesällä puolikkaalle!? Täytyypä katsoa miten paljon pääsee treenaamaan ja kuinka paikat kestää.

      Miksiköhän sitä juoksurunkoa ei voi käyttää alle 9 kk: ikäisellä?

      On muuten pikkasen eri juosta rattailla ku ilman. Hartiat huutaa hoosiannaa muutaman lenkin jälkeen. Kmmasti hartian set jännityy ihan automaattisesti. No saapa ainakin enemmän vastusta juoksuun ja tuntuu sitten ilman rattaita paljon kevyemmältä.

      Tsemppiä treeniin Ninni!

      Poista