TÄLLÄ VIIKOLLA

Olemme viettäneet Pojun kanssa ensimmäistä äitiyslomaviikkoani ja Pojun viimeistä kesälomaviikkoa. Olemme ottaneet kaiken irti mahtavista kesäkeleistä ja viettäneet aikaa ulkona ja rannalla, jolloin päivän pakolliset ruokailutkin on hoidettu pikaisesti mahtavilla gourmet-aterioilla, kuten kalapuikoilla ja ranskalaisilla sekä kylmälaukkuun pakatuilla biitsieväillä ja tietysti jäätelöllä.
Olen napsinut viikon mittaan kuvia sieltä täältä..
rannalla 005.JPG
rannalla 007.JPG
rannalla 015.JPG
Nämä kukat ovat kaunistaneet kotiamme maljakossa kokonaiset viisi viikkoa. Poju ja äitini toivat ne minulle, kun aloitin kesäloman ja koko loman ne ovat jaksaneet pysyä hengissä.
rannalla 018.JPG
Tämä hylly kaipaisi pienoista uudelleen järjestämistä.
rannalla 022.JPG
rannalla 026.JPG
rannalla 030.JPG
Mun ihana oma rantaleijona;).
rannalla 040.JPG
rannalla 041.JPG
rannalla 048.JPG
Daim-jäätelö on ihan paras!
rannalla 052.JPG
Testasin minulle uutta lehtikaalipastareseptiä, joka löytyy täältä. Korvasin vuohenjuuston mozzarellalla, kun vuohenjuustoa ei sattunut jääkapista löytymään, ja oli muuten aivan sairaan hyvää.
radomsko tuoli ja hayn laatikot 004.JPG
Viikkoon on mahtunut myös miehen synttärit ja tietysti mansikkakakku.
radomsko tuoli ja hayn laatikot 007.JPG
radomsko tuoli ja hayn laatikot 010.JPG
Jotkut varmaan miettivät, että missä tämän talon mies oikein luuraa, kun häntä ei pahemmin minun ja Pojun kesäohjelmassa ole näkynyt. Asia on niin, että mieheni tekee kausipainotteista työtä eikä hän juurikaan kesäisin lomaile, vaan vasta talven tullen hän hengähtää ja silloin häntä näkyy kotona muulloinkin kuin juuri ennen nukkumaanmenoaikaa. Onhan se kieltämättä ajoittain aika rankkaa, kun joutuu yksin hoitamaan päiväkotirumbaa suurimman osan vuodesta ja juoksemaan kello kaulassa, että ehtii aamulla töihin ja iltapäivällä päiväkotiin ja kotiin ruoanlaittoon ja vielä mahdollisesti Pojun harrastuksiin. (Kaikki kunnia yksinhuoltajille!) nyt tilanne on tietenkin täysin eri, kun olen jäänyt kotiin eikä ole enää kiire töihin. Toki uusi perheenjäsen tulee varmasti asettamaan omat haasteensa, mutta uskon että talven tullen taas helpottaa, kun meitä on kaksi aikuista pyörittämässä tätä huushollia eikä kaikki vastuu kaadu ainoastaan minun harteilleni.
Ensi viikolla Poju aloittaa taas päiväkodin puolipäiväisesti seitsemän viikon kesäloman jälkeen. Minä yritän levätä parhaani mukaan ja valmistella itseäni ja kotia uuden tulokkaan saapumiseen. 

Aurinkoista viikonloppua!

2 kommenttia